уторак, 28. јун 2016.

Moj izbor: Draško Sikimić






GUŽVA NA SREDINI

Bilo bi dobro da jedni od drugih ne očekujemo samo prosječnost. I ne bi bilo loše da malo više očekujemo perfekciju i savršenost, pa i ako je ona previsoko, i možda mnogima nedostižna, dobro je makar težiti joj, i tako se možda malo odmaći od ove dosadne i ustajale osrednjosti, jer postalo je previše tijesno na toj sredini. Pa hajde onda da postavimo daske onima koji mogu dalje i više od nas, da ih izvučemo iz ovog zajedničkog blata, jer muka mi je da gledam sve te velike genijalne ljude među nama prosječnima; čemu da ih zadržavamo na svom nivou kad su oni za visine, a ako ih pustimo gore, onda ćemo i mi u ovom blatu lakše disati.”


OBMANA

Tako to uvijek biva: čovjek koji ničim nije zaslužio da bira vladara, izabrao je čovjeka koji ničim ne zaslužuje da bude izabran.
Zar svaki čovjek ne bi trebalo da se zapita: Pa zašto sam dobio pravo da biram? Čime sam stekao to pravo? Zar ne bi trebalo da posjedujem neku vještinu i znanje da bih o tako nečemu rasudjivao? Zar ne bitrebalo da i sam budem sposoban da vladam da bih odlučivao ko će biti vladar?! Šta to oni smjeraju?! Da mojim neznanjem opravdaju svoje neznanje?!  Obmana je to!


HOTEL U GLAVI

Da sam joj naplaćivao
sva noćenja u mojoj glavi
danas bih imao dovoljno novca
da je vodim u Pariz.
A ovako je u Pariz
vodi onaj
koji uopšte nema
Hotel u glavi.

***

JA, KAMEN

Kada bih ja, kamen,
našao onu kojoj ću da budem staklo,
da kroz mene gleda u svijet,
i na meni da ostavlja svoj dah,
na kome ću da pišem njeno ime,
i crtam svoj osmjeh.
Kada bih ja, kamen, našao onu,
Pred kojom smijem biti
drhtav i lomljiv,
providan i zamagljen (tajnovit),
prljav i čist,
i kada bih ja, staklo
mogao da,
nikada više,
ne moram da budem kamen.

***

KAD SAM ĆUTAO

Napisala si mi
“Napiši bar Ok”
I napisao sam ti Ok.
Da si mi napisala
“Napiši bar knjigu...
čitavu...”
Ja bih ti napisao knjigu
čitavu
Jer ne znam šta drugo da kažem

***

LIJEK

Neka razočaranja
fizički bole,
ali nemaš na šta led da staviš,
nemaš šta da namažeš I zaviješ;
vazduh te boli.
Kako se liječi vazduh?
Disanjem.
Kako se ljekovito diše?
Hodanjem
Kako se ljekovito hoda?
Nazaustavljanjem.

***

“Čovjekova pažnja je odvučena
u podrum
I pretučena.
Rečeno joj je da više nikad
ne obraća sebe
na dobro u Čovjeku.”

***

CIRKUS

Teško je bilo šta reći
ili bilo šta napisati
medju toliko neslušača
i nečitača,
a naročito je teško
medju toliko brbljivaca
i piskarala.
Teško je biti duhovit
medju toliko cirkusanata
i biti svoj
medju toliko tudjih,
i biti jedinstven
 među toliko istih.
I teško je biti čovjek
medju toliko ljudi,
a posebno je teško biti niko
medju tolikim
samozvanim ličnostima.









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...