уторак, 5. јул 2016.

Moj izbor - Vladimir Bulatović Vib


Ekser savije glavu, pa neupotrebljiv; čovek upotrebljiv, tek kad savije glavu. 

Srpski satiričar, dramski pisac i novinar





Sećate li se igre zvane Pokvareni telefon?

   Sećate se, društvance poredja stolicu do stolice. Zatim zauzmu mesta.
Tako poredjani u jednom redu oni predstavljaju "pokvareni telefon". Prvi
telefonist - igrač tiho šapne na uvo jednu reč onome do sebe. Ovaj,
ono što je uspeo da čuje, tiho prenese na uvo trećem. I tako se šapće
do poslednjeg koji mora glasno da kaže šta je čuo.
   Igra pokvareni telefon vremenom se usavršila. Evo jedne nove
varijante:
   Vi telefonirate svome starešini da se prema vama greši. Starešina
vas ne čuje. Pokvaren mu telefon.
   Vi posle telefonirate starešini da on greši. Posle se o vama ništa
ne čuje.
   Ova igra se neprestano igra.
   Ali nikad se ne zna ko učestvuje u njoj: ispravan čovek i pokvareni
telefon ili pokvareni čovek i ispravan telefon.

***


U Švajcarsku se dolazi ili na kliniku, ili na institut, ili u banku.
Na kliniku da vam poprave zdravlje, u banku da vam poprave finansije,
u institut da vam poprave dete.
Neprestano me zapitkuju zašto sam ja išao u Švajcarsku? Zar je to
važno? Bio sam i gotovo. Kad oni i dalje navaljuju, ja kažem: vodio
sam svoju džepnu Omegu da posle 45 godina vidi domovinu.
Moja porodična Omega je u međuvremenu promenila dva vlasnika. Na
njoj je moj otac gledao kad počinje policijski čas. Zatim sam ja
pogledavao da li kasnim na sastanke, na koje sam odlazio iz ljubavi i
odanosti.
Došao sam u zemlju gde se uopšte ne upotrebljavaju neke reči i izrazi
kao što su: u ratu, posle rata, pre rata. U mojoj zemlji, ljudi oko
mene neprestano govore šta su bili u ratu, tačno znaju šta je neko bio
pre rata a šta posle rata. To: u ratu, posle rata i pre rata, kod nas
kao da stoji u pravilima o sklapanju rečenice. Bez upotrebe rata nema
ispravne rečenice.

***

Medju ovcama živeo ovan zaljubljen u sebe.Tom rogatom uobraženku nisi ništa 
mogao da saopštiš. Sagovornike je prekidao u govoru sa:
 – Znam, znam… 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...