недеља, 7. август 2016.

Moj izbor: Emili Dikinson



"Zaboravićemo ga, srce,
Noćas, ti i ja!
Ti toplinu smetni s uma 
Ja svetlo što mi da.
Kad molitvu okončaš, reci 
Da pamet zatamnim.
Požuri!
Ako kasno dodješ
U mislima biću s njim."

***

"Ideali su divno ulje
Da točkovi ne kriče –
Al kad se vrti osa životna –
Zjenica ulje poriče."  

***

Bože, ja nemam kome reći!
Pa gnjavim kad nevolja krene.
Ja sama - zaboravih Tebe,
A Ti - jel se setiš mene?

Ne dođoh zbog sebe dovde
Drobni me teret ne muči!
Carsko ti prinosim srce
što nemam snage ga vući.
Srce što u svome nosim
čija me slama težina
- čudno - i teže - kad ode
Jel za Te strašna praznina?

***
.
Na ovim papirićima nalaze se pesme Emili Dikinson koje su filolozi postepeno dešifrovali kako bi ih pripremili za prvo izdanje. Emili Dikinson nije davala nazive svojim pesmama.






„…ono što
zborim, to i znači,
ne mislite da su nabori u svili
prikriveni veštim bodom. 
Ja sam žena, gospodine –
i prirodno koristim ženski izraz…“





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...