понедељак, 8. август 2016.

Moj izbor: Đura Jakšić


Na današnji dan rođen je Đura Jakšić
                 ( Autoportret)

STAZE
Dve preda mnom staze stoje:
Jedna s cvećem, druga s trnjem;
Gvozdene su noge moje:
Idem trnjem da se vrnem...

Ja ustupam cveća staze
Kojima je noga meka;
Nek po cveću žene gaze,
A trnje je za čoveka. 

JEDNOJ NESTAŠNOJ DEVOJCI
Zar poljubac meni starcu
Daješ mlada sa usana?
Zar na moje staro rame
Pada ruka usijana?

Je l' to ljubav?... Je li šala?
Te je tvoja ruka mala
Na ramenu sedog starca
Zadrhtala, zatreptala?

Il' si došla, zluradice,
Da me varkaš, da me jediš?
Izmučene stare grudi
Da povrediš, da pozlediš?

- Ja te ljubim!... Tvrdiš mlada,
Puna jada, puna nada -
Ali ljubav sedom starcu
Veruj, dušo, teško pada...

Uvele su grudi moje,
Tvoja ljubav vatra živa -
Pa se bojim, starac sedi,
Od plamena i goriva.

















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...