среда, 18. јануар 2017.

Moj izbor: Fernando Pessoa




LJUBAV KAD SE KAŽE

Ljubav kada se veli
ne ume da se kaže.
Umenjem ona gleda,
kazivati se ne da.

Ko žudi da iskaže ljubav
ne zna šta treba da kaže
kad priča: kao da laže
kad ćuti: ko da ne mari.

Kada bi ona samo znala!
Kada bi pogled mogla da čuje
samo bi zvir dovoljan bio
da zna da ljubim, da sam ljubio.

Ali ko oseća snažno, ćuti;
ko žudi da veli koliko voli
ostaje nem, bez duše, sam,
potpuno potpuno sam!

Kada bih mogao da joj kažem
ono što ne smem da velim
pa ne bih morao da joj kazujem
što joj već pričam, govorim...

***

"Kako je žalosno kad čovek ne ume da cveta!
Kad mora da slaže stih na stih, kao neko ko podiže zid
I gleda da l’ dobro stoji, i ruši ga ako ne valja!..."

***

"Ja sam rastojanje između onog što želim da budem I onog što su drugi načinili od mene.. Ili polovina tog rastojanja, jer tu i života ima uostalom, to sam ja. Neka se ugasi svetlost i vrata nek se zatvore, Nek ostanemo u sobi sami ja i moj beskrajni mir."



Amedeo Modigliani




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...