уторак, 31. јануар 2017.

Moj izbor: Ivo Andrić




Kad se meni plakalo,
Vas nigde nije bilo,
Ni glasa vašeg ni pisane reči
Koja za nuždu teši.

Danas, kad vi plačete,
Meni se bolno smeje,
Ukoliko mi nije otužno i dosadno,
Kao pred glupom scenom.

Eto, to vam je sve 
Što ljudi jedno drugom
Mogu u ovom kratkom životu da daju:
Potpuno nerazumevanje.


***

(Mi smo uvek manje ili više skloni da osudimo one koji mnogo govore, naročito o stvarima koje ih se ne tiču neposredno, čak i da sa prezirom govorimo o tim ljudima kao o brbljivcima i dosadnim pričalicama. A pri tom ne mislimo da ta ljudska, toliko ljudska i tako česta mana ima i svoje dobre strane. Jer, šta bismo mi znali o tuđim dušama i mislima, o drugim ljudima, pa prema tome i o sebi, o drugim sredinama i predelima koje nismo nikad videli niti ćemo imati prilike da ih vidimo, da nema takvih ljudi koji imaju potrebu da usmeno ili pismeno kazuju ono što su videli i čuli, i što su s tim u vezi doživeli ili mislili? Malo, vrlo malo. A što su njihova kazivanja nesavršena, obojena ličnim strastima i potrebama, ili čak netačna, zato imamo razum i iskustvo i možemo da ih prosuđujemo i upoređujemo jedne s drugima, da ih primamo i odbacujemo, delimično ili u celosti. Tako, nešto od ljudske istine ostane uvek za one koji ih strpljivo slušaju ili čitaju.)  ''Prokleta avlija'' 


***


Naš čovek ne ume da se lako i pravovremen o zaustavi ni pri usponu ni pri padu.

Za život treba mnogo napora i za svaki napor  nesrazmerno mnogo hrabrosti.

Tok događaja u životu ne zavisi od nas, nikako ili vrlo malo, ali način na koji ćemo te događaje podneti , u dobroj meri zavisi od nas.

Čovek može i od jedne reči da živi, samo ako u njemu ima rešenosti da se bori i borbom održava u životu.

Smrt briše samo nestvarne veličine, a istinske učvršćuje i uzdiže.

U zemlji mržnje najviše mrze onoga ko  ne umije mrzeti.

Često u životu uspeh je ono što čoveku lomi vrat.

Svi pravi životi su lijepi i teški.

Život nam vraća samo ono što mi drugima dajemo.

Samoća je raskoš bogatih duhova.



Biljana Vilimon (Niti)







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...